Léto
2010 - další „SPECIAL CARS“ v ČR!
Do ČR jsme v poslední době dopravili kromě řady standardních
vozidel ze současnosti i let minulých také několik skutečných
lahůdek. Zde vám přiblížíme tři z nich,
REO FLYING CLOUD 1930, Chevrolet Corvette 1957 a Dodge Challenger SRT8 Limited
Edition 2010.
Reo Flying Cloud FLCD25 1930
Dnes již neexistující značka REO MOTOR CAR COMPANY z amerického
Lansingu ve státě Michigan byla ve své době synonymem luxusu
a spolehlivosti. Pro model Flying Cloud poprvé výrobce použil
sloganu, který hovořil za vše – „REO-GOOD FOR 100 000 MILES!“,
překladu jistě netřeba. Ceny tohoto modelu se v roce 1930 pohybovaly
mezi 1175 až 1945 usd. Konkrétní vůz, který byl do ČR dopraven,
již má v tuto chvíli svého majitele a byl kompletně restaurován
v USA pro sběratele z Las Vegas. Ten vlastnil vůz asi 3 roky
a poté jej v rámci dalších projektů nabídnul k prodeji. Vozidlo
bylo dodáno s originálními loukoťovými dřevěnými koly o průměru
20 palců (tak už ve 30.letech se gangsteři po Chicagu proháněli
na dvacítkách !), z důvodů komfortu jízdy jsou však používána
pouze pro výstavní účely, pro civilní jízdu je auto obuto do
18 palcových leštěných disků s modernějšími pneumatikami. Interiér
ve světlé kůži (Ultraleather), 7 vrstev speciálně namíchaného
laku, vzduchový podvozek, motor v chromu, atd.
Chevrolet Corvette 1957
Tato rudá kráska s bílými svůdnými boky je představitelkou první
generace (C1) legendárního sporťáku a její druhé designové podoby.
Toto vozidlo je vybaveno nejsilnější motorovou verzí s karburátorem
(270HP). Více měla v tomto roce už jen varianta se vstřikováním
- známá jako FUELIE (takže „íčko“ už v roce 1957!), která při
stejném objemu jako karburátorové modely – 283 Cui (cca 4,5L)
– disponovala 283 koníky. Dovezený vůz již byl stejně jako řada
dalších aut vyrobených koncem roku 1957 vybaven 4-stupňovou manuální
převodovkou (do té doby pouze 3-rychlosti). Auto má najeto 24
000 originálních mil!!! a je kompletně restaurováno do originální
podoby. Má obě dvě střechy (soft a hard top) a ačkoliv nastupování
a vystupování vyžadují cvik ne nepodobný tomutéž u kajaku, jízda
s touto Vette je opravdu zážitek!
Dodge Challenger SRT8 2010 Limited Edition
Z jiného soudku a zejména jiné časové éry je tento představitel
současných muscle cars. Na nového Challengera se čekalo se zvědavostí
několik let, ale výsledek stojí za to, je opravdu důstojným nástupcem
svého praprapředka z roku 1970. Tento kousek v barvě Plum Crazy
Purple (bláznivě švestková) je jednou ze dvou variant 500 vyrobených
kusů LIMITED EDITION nabízených pouze pro rok 2010! (tou druhou
je Detonator Yellow – výbušná žlutá). Nutno říci, že v záplavě
oranžových a černých Challengerů jak na amerických tak i na evropských
(českých) silnicích, tato barevná varianta posouvá zmiňovaný
model o několik úrovní dál, prostě Challymu opravdu sluší. To
je zřejmě také hlavní důvod, proč sehnat „švestkáče“ byl opravdu
oříšek a trvalo více než půl roku, než se to podařilo. Vůz je
vybaven nejsilnějším nabízeným motorem Hemi 6,1L s továrním výkonem
425HP, my jsme na vozidle provedli zatím jen základní úpravy
(22‘‘kola TIS a pneu Nitto Invo, přímé sání K&N, jednotka),
takže nyní by se výkon měl pohybovat kolem 450 HP, ale jen co
skončí sezóna, půjde Chally „na sál“ s cílem dostat se někam
mezi 500-550 HP. Auto má automatickou převodovku a jak je u téměř
všech amerik zvykem, i při brutální síle, kterou disponuje, je
velmi pohodlné a lze s ním cestovat dlouhé vzdálenosti.