Import
prosinec 2015
předvánoční kontejner dovezl jubilejní 10.kus našeho evergreenu Buick Riviera,
tentokrát ročník 1969 a ojedinělý a velmi málo vídaný Pontiac Grand Prix 1967
ve dvoudveřové hardtop verzi.
Buick Riviera 1969 - Luxury
muscle car – takové označení právem náleží Buicku Riviera
ze druhé poloviny 60. let. Rivi opravdu kombinuje luxus
a sílu. Výbavou rovnocenný partner ultrapohodlných full
size křižníků a výkonem zas nadupaným muscle cars. Zkrátka
auto pro gentlemana, který si rád vychutná plavbu letní
krajinou, ale nebojí se ani dýmu ze spálených pneumatik
a umí plynový pedál občas řádně zadupnout až k podlaze
a ztrestat neznalé vyzývatele k souboji na semaforech.
Tento kousek se role jubilanta – tedy 10.dovezeného kusu
tohoto modelu – zhostil se ctí. Auto komplet v původním
stavu včetně laku s nájezdem cca 71 tisíc mil, původem
ze suchého Texasu, sloužilo až donedávna majiteli k cestám
do Colorada a zpět a je ve velmi pěkném stavu bez koroze,
s kompletně fungujícím příslušenstvím včetně hide away
světlometů. Motor o objemu 7.0L o výkonu 360 HP, 3 st.
automat, 15 palcová originální kola s původními poklicemi
a bělobokými pneumatikami. Zlatý původní lak má drobné
škrábance a oděrky, které nasbíral za 47 let svého života,
chromy jsou však ve skvělé kondici a mechanicky vůz funguje
rovněž výborně. Podvozkově jde o nejpovedenější z 10 dovezených
kusů a jízda s ním se pocitově opravdu hodně blíží jízdě
s novým vozem.Duální výfuk dodává skvělý a hodně hluboký
baryton a interiér ve světle béžovém vinylu je perfektní.
Po servisu, profesionálním vyčištění in and out, rozleštění
laku a chromů a jejich konzervaci kvalitním voskem bude
Rivi zařazena do prodeje.
Pontiac Grand Prix 1967 - Pontiac má mezi sběrateli skvělé jméno,
ať se jedná téměř o jakýkoliv model. Tomu také odpovídá dostupnost,
počty nabízených kusů a samozřejmě cena. Když pomineme modely
jako GTO nebo Firebird (zde výjimečně až do roku 1974), pak ideální
poměr cena/výkon/hodnota tvoří modely Bonneville, Catalina a
právě Grand Prix, který byl vyráběn v letech 1962 – 2008. Model
1967 spadá do první generace Grand Prix (1962-68). Zpředu jako
jediný full size model Pontiac z tohoto roku používá na každé
straně dvojici světlometů umístěných vedle sebe (ostatní modely
je měly nad sebou), zde navíc ukryté za elektricky ovládanými
kryty zakomponovanými do masky. Stejně jako ostatním modelům
s hide away světlomety to gépéčku samozřejmě sluší nejvíce ,
když jsou zavřené, což mu propůjčuje dosti drsný a nekompromisní
výraz. Zezadu má GP 67 stejná světla jako GTO a dle mého názoru
patří k nejzajímavějším. Tento dovezený kus byl zakoupen ze sbírky
Pontiaců ve státě West Virginia. Je vybaven motorem o objemu
400 cui (6,6L) o výkonu 350 HP a 3-st. automat.převodovkou. Vůz
má najeto něco přes 80 tis. mil, je v původním stavu včetně laku
(a to se počítá ? , protože originál je to jen jednou! ). Lak
má určitou patinu, ale chromy jsou ve výborné kondici, stejně
tak nádherný interiér v kombinaci dřevo-černý vinyl-nerez. Auto
je nadrámec tovární výbavy vybaveno zadními měchy uvnitř vinutých
pružin, jimiž lze korigovat světlou výšku a celkový postoj Pontyho.
V souvislosti s tím bude do prodeje zařazen včetně druhé sady
kol o velikosti 17’’(originální s poklicemi jsou 14’’) v kombinaci
leštěný límec a střed v barvě mědi. Nutno říci, že právě na těchto
kolech a s lehce přizvedlou zádí získává Pontiac úplně jiný charakter,
který je ještě umocněn po nastartování dosti výrazným zvukem
vycházejícím z nového duálního výfuku.