Import
                leden 2016
2 x Plymouth Road Runner 1971 – svaly, svaly a ještě vice svalů….s příchodem
Nového roku nám dorazil parádní páreček ryzích muscle cars ze stáje MOPAR.
            
                      Někteří milovnící
                      čtyřkolových amerik tvrdí “MOPAR OR NO CAR!”, jiní zase
                      “MUSCLE CARS OVER ALL!”…věřím, že tímto dovozem potěšíme
                      příznivce obou tvrzení. Plymouth Road Runner se právem
                      řadí mezi elitu ortodoxních muscle cars, a to jak první
                      generací 1968-70, tak druhou 1971-74, přestože výkonově
                      je posledním ryzím “svalovcem” s motory 383, 440 six pack
                      a 426 Hemi právě dovezený ročník 1971. Designově celkem
                      povedené, a proto dnes vyhledávané, jsou i ročníky 72,
                      73 a 74, mladší Road Runnery tvořící 3. generaci 1975-80
                      už ale , stejně jako všichni ostatní členové muscle cars
                      klanu, pouze nostalgicky oprašují zašlou slávu jejich předků. 
                      
                      
Název Road Runner si vůz vypůjčil, resp. licenci na jeho
                      použití zakoupil od tvůrců velmi populárního komiksu a
                      televizní série Looney Tunes, ve kterých zlý a trochu hloupější
                      kojot neustále prohání důvěřivého, ale velmi rychlého ptáka
                      roadrunnera (Geococcyx californianus) – česky kukačka kohoutí,
                      který žije na americkém středozápadě a v Mexiku a dokáže
                      po zemi upalovat rychlostí přes 40km/h…. ten se však píše
                      na rozdíl od názvu auta i komiksové předlohy dohromady.
                      Jednoduše řečeno, z jakési americké obdoby u nás povoleného,
                      protože na Východě vyrobeného seriálu Jen počkej, zající!
                      Komiksový road runner se projevuje jen svým typickým BEEP-BEEP,
                      jenž byl předlohou pro tón klaksonu i na čtyřkolovém Road
                      Runneru. Proto tedy na každém správném Road Runneru, tyto
                      dva dovezené kousky nevyjímaje, naleznete množství komiksových
                      nálepek ptáka roadrunnera a zlého kojota a dokonce sošky
                      na přední masce, což může neznalým zavánět domácí tvořivostí,
                      ale jde o továrně instalované originální detaily, které
                      alespoň mě osobně jen dokreslují, o kolik hravější, originálnější
                      a taky lidštější americká auta z této éry ve srovnání s
                      dnešní nudou byla.(Pozn.- např. koncernový bratranec Dodge
                      zase používal u svých nejvýkonnějších modelů včelku SuperBee
                      chrlící plameny z výfuků).
                      
                      Prvotním impulsem k dovozu těchto dvou fešáků byla objednávka
                      dovozu pořádného Moparu do r.1971 – Charger, Challenger,
                      Cuda, později jsme rozšířili hledání o GTX a Road Runner.
                      Více než půl roku jsem zvažoval řadu nabídek, ale stále
                      se nedostavil ten správný poměr kvalita/výkon/hodnota/cena.
                      Auta byla i na muscle cars buď příliš drahá, nebo s nejasnou
                      historií, nepůvodními komponenty, chybějícím příslušenstvím,
                      neúplnými nebo neodpovídajícími VIN kódy atd., nebo sice
                      auta za přijatelný peníz , ale jen hromady bezcenného šrotu.
                      Klient byl naštěstí trpělivý a také nechtěl nic uspěchat,
                      ale i tak se pátrání po tom správném autě zdálo nekonečné.
                      Ale , jak jsem si za posledních 18 let mnohokrát ověřil,
                      čas investovaný do hledání toho “pravého” se vždy nakonec
                      vyplatí, někdy je zkrátka třeba si na ten pocit , že všechno
                      docvaklo a je to ono, počkat déle.
                      
                      V tomto případě se zdálo, že vše “docvaklo “ až koncem
                      roku 2015, kdy se objevil modrý Road Runner 71 vybavený
                      motorem 440 six pack, 4 st. manuálem, air grabberem a další
                      žádanou výbavou. Obchod byl v podstatě dohodnutý a jak
                      to tak bývá, najednou se objevil druhý téměř identický
                      kousek, v některých aspektech ještě zajímavější, tentokrát
                      v ostré barvě Lime Green. Teď babo raď, nejdříve skoro
                      tři čtvrtě roku nic zajímavého, pak najednou ve stejnou
                      dobu dva hodně zajímavé kusy, oba splňující zadání. Co
                      s tím? Rozhodnutí vzít oba bylo logickým řešením, zadavatel
                      dovozu zvolil divočejší zelenou a modrý buď zůstane “doma”
                      nebo si časem taky najde toho správného pána! A že to oběma
                      Runnerům spolu sluší dvojnásobně, je jen třešničkou na
                      dortu. Po přepravě uzavřeným trailerem na Floridu následovala
                      již rutinní nakládka do kontejneru a odeslání směr starý
                      kontinent. Přes obvyklou zimní nestálost počasí na Atlantiku
                      proběhla plavba bez problému a na 2. Svátek vánoční se
                      kontejner dotknul pevniny v německém Bremerhavenu. Cesta
                      vlakem a následně kamionem do Hradce Králové neměla zádrhel
                      a na Nový rok oba Road Runnery vyjeli na sněhem pokrytou
                      zem v Hradci. Nutno řící, že jízda s tak našláplými motory
                      na čerstvém sněhu a navíc s manuálním řazením je opravdu
                      řidičským doktorátem. Po intenzivním umytí a vyčištění
                      vozidel následovalo odborné rozleštění laku i chromu (u
                      modrého navíc korekce laku s odstraněním drobných škrábanců),
                      aplikace sklokeramické vrstvy pro ochranu laku a impregnace
                      ochranným přípravkem celého interiéru, následované potřebným
                      servisem a doladěním celkového stavu. RM
                      
                      
Technické informace:
                      
                      “MODREJ” – Plymouth Road Runner 1971, motor 440 cui (7,2L)
                      - V8 SIX PACK (3x2BBL karburátor), výkon cca 400 HP, 4
                      speed manuální převodovka, Air Grabber (podtlakem ovládaná
                      klapka pro sání vzduchu), duální výfuk, přední brzdy kotoučové
                      a zadní bubnové, originální zadní křídlo a přední dělený
                      spoiler, originální graphics kit s přerušovaným pruhem
                      přes boky a střechu a komplet roadrunner a coyote duster
                      nálepkami , 15’’plechová kola s leštěným límcem a středovou
                      pokličkou, pneu Dunlop GT Qualifier 275/60/15 vzadu a 235/60/15
                      vpředu, původní vinylový interiér v modré barvě, navíc
                      ukazatel tlaku oleje a teploty vody.
                
                
                
                “ZELENEJ” – Plymouth
                Road Runner 1971, motor 383 cui (6,3L) – V8 s high performance
                komponenty, 4BBL karburátor, výkon přes 500 HP, 4 speed manuální
                převodovka, Air Grabber (podtlakem ovládaná klapka pro sání vzduchu),
                duální výfuk, přední a zadní brzdy kotoučové , originální zadní
                křídlo a přední dělený spoiler, originální graphics kit s přerušovaným
                pruhem přes boky a střechu a komplet roadrunner a coyote duster
                nálepkami , 15’’plechová kola s leštěným límcem a středovou pokličkou,
                pneu BF Goodrich Radial TA 275/60/15 vzadu a 235/60/15 vpředu,
                černý vinylový interiér, navíc performance otáčkoměr s nastavením
                max. otáček, ukazatel tlaku a teploty oleje, teploty vody, stavu
                baterie a tlaku v brzdové soustavě.
                
                
                
  
                FOTOGALERIE: 
                Plymouth
                Road Runner 1971 by Tomáš Belada
					      2x
					      Plymouth Road Runner 1971
						      2x
						      Plymouth Road Runner 1971 by Ondřej Litera
						      2x
						      Plymouth Road Runner 1971 by Barbora Konecna (morganadesign.cz)
						      Plymouth
						      Road Runner 1971 - zelenej
						      Plymouth
						      Road Runner 1971 - modrej