Zahájili
jsme spolupráci se společností HENNESSEY PERFORMANCE, USA
Během prosincové cesty jsme navštívili sídlo a výrobu společnosti
HENNESSEY PERFORMANCE – amerického lídra ve
špičkových úpravách moderních vozů. Reportáž z této návštěvy
byla otisknuta v časopisu
Chrom & plameny č.1/11 a Autohit 01/2011
(celý text článku
najdete níže).
Výsledkem jednání je zahájení spolupráce týkající se dovozu touto
firmou upravovaných vozidel do ČR, a také úprava již zdejších
vozidel s použitím upgrade kitů vyráběných a dodávaných společností
Hennessey Performance. Prvními vlaštovkami je v tuto chvíli námi
upravovaný Dodge Challenger SRT8 2010 na výkon 600 HP – upgrade
HPE600 (práce probíhají v Hradci Králové a předpoklad dokončení
je první týden v květnu 2011), v sídle Hennessey nám také zároveň
připravují Ford F150 SVT Raptor s decentní úpravou HPE 475 ,
který by spolu s dalšími dvěma Raptory ve standardní tovární
verzi (už tak příjemně divoké) a dalšími veterány měl do ČR dorazit
během června 2011. Obě Hennessey bestie detailně představíme.
Více info o HP zde:
www.hennesseyperformance.com
Článek z časopisu
Chrom & plameny č.1/11 a Autohit 01/2011
Přebírám zbrusu nového Raptora a s kamarádem Tomášem vyrážíme na jih…. Tedy
abych byl konkrétnější – jsme v Kansas City, stát Missouri, je půlka října 2010
a pro zákazníka u nás doma jsem zakoupil v tuto chvíli jeden z nejzajímavějších
modelů na americkém trhu – vzhledově brutální , ale při jízdě příjemně divoký
i komfortní zároveň Ford F150 SVT Raptor s novým motorem 6,2L o výkonu 412 HP.
Jedním slovem paráda… O dva dny a víc než 1000 mil později se máme setkat mimo
jiné s jeho řádně nadopovaným bráchou – míříme na návštěvu k Hennessey Performance
v Texasu.
O této společnosti a jejich „výtvorech“ toho bylo napsáno již opravdu hodně ,
takže jen základní informace a poté vlastní dojmy. John Hennessey založil firmu
v polovině 90.let min.století a od začátku věděl, že se chce odlišit od řady
podobných společností, které se zabývají legálním dopingem čtyřkolových sportovců.
Auta, která staví, vynikají vedle ďábelských výkonů precizním zpracováním , technickými
vychytávkami a finesami a vynikající spolehlivostí. To jen potvrzuje fakt, že
na své výrobky, na rozdíl od většiny konkurence, poskytuje kvalitní záruky. Kromě
novodobých muscle cars – Fordu Mustang, Chevroletu Camaro a Dodge Challenger
– dnes v Hennessey Performance (HPE) k obrazu svému a svých klientů upravují
celou řadu dalších nejen amerických modelů – Corvette, Cadillac, kompletní SRT
serii od Moparu, vybrané modely od značky Lincoln, Ford (mimo jiné řádně dopují
už tak masožravé Raptory), Nissan GT-R, Aston Martin, Porsche, Ferrari, Lamborghini,
Toyota, Mercedes, Audi. Sportovní modely, civilní sedany, SUV, offroady i pickupy.
Jak říkají v Hennessey – zajímají nás všechna auta, která snesou 500 až 1000
koní ! Kapitolou samou o sobě je nový projekt Venom Supercar, kde HPE dodává
motory britkému výrobci tohoto supersportu o výkonu 1000 - 1200 HP.
Schůzku mám domluvenu zhruba měsíc, po cestě telefonicky dolaďujeme detaily se
šéfem prodeje a marketingu Tico Lemoinem a kolem 3.h odpoledne parkuju Raptora
před celkem nenápadnou halou v Sealy nedaleko Houstonu . O skvělém zázemí, které
HPE má, jsem slyšel dost, pohled za halu to jen potvrzuje – vlastní testovací
okruh s tribunami , sprintová rovinka a offroadová dráha – co víc si přát? Uvítání
nemohlo být lepší – nějaký týpek nasedá do novotou zářícího oranžovočerného Camara,
startuje, a s už tak parádním zvukem otevřeného osmiválce umocněného tady ještě
přeplňováním projíždí kolem nás a najíždí na hlavní silnici, kde Camaru řádně
přikládá pod kotel a mizí. Později se dozvídáme, že tenhle kousek je varianta
HPE 700 připravený na export do Jižní Ameriky. Co znamená číslo 700 jistě netřeba
vysvětlovat!
Hala Hennessey Performance má asi 80x40m, možná víc, každopádně uvnitř vypadá
ještě větší. Čistý styl bez zbytečných okras, vstupní část přechází do rozlehlé
recepce, nad kterou je na galerii office space – kanceláře. Aby bylo jasno, kde
jste se to vlastně objevili, přímo v recepční hale stojí jeden z jejich veleúspěšných
produktů – Chevrolet Camaro HPE 1000 (ano to číslo na zádi skutečně naznačuje
počet koní v dotyčné stáji!) v šedé metalíze s modrým zalomeným pruhem na bocích,
designovými koly ve stejné modré a stejně pojatými doplňky v interiéru. Přichází
Tico, po krátkém uvítání a jeho pochvale směrem k našemu Raptoru se vrháme rovnou
k věci. John Hennessey – zakladatel ,majitel a mozek HPE – je zrovna s rodinou
někde na cestách, čemuž se se ženou a jejich pěti dětmi věnují co nejčastěji,
a tak ho pro naše potřeby zastupuje právě šéf prodeje a marketingu Tico. Nejprve
prohlídka výrobní části, pak posezení v jeho kanceláři. Výrobu tvoří jeden hlavní
velký prostor s 20 pozicemi pro práci na jednotlivých vozech, z toho 16 se zvedákem.
První informace se týká Camara HPE 1000 z recepce, je to kousek postavený pro
profi hráče amerického fotbalu z LA a předávka má proběhnout o dva dny později.
Ten maník se má fakt na co těšit, auto je prostě nádherné. Zastavujeme se u celkem
nenápadného (tedy na Ameriku!) Cadillacu Escalade předposlední generace v provedení
XL, tedy ta dlouhá verze. Vypadá jako normální SUV, se kterými americké hospodyně
zásobují své rodiny, ale po zvednutí kapoty je jasno. Kompresor a raději rovnou
2 turba … 1000 koníků ?. Asi pro ty hospodyně, co po vyložení nákupů uhánějí
na nejbližší drag strip….Hned vedle stojí „normální“ Jeep Grandcherokee SRT,
který už v základu neomylně trestá cokoliv se mu připlete pod kola. „Taky 1000HP“
říká Tico. „A není to málo?“ kontruju pokusem o vtip. „Ne, pro většinu populace
to stačí, ale umíme až 1200“ zní jasná a vážně myšlená odpověď. Pokračujeme dále
další hodinu a u každého auta v různém stupni rozpracovanosti strávíme nějakou
dobu. Tak tedy několikrát nové Camaro (600-1000HP), jedna ZR1 Corvette („Sakra
komu je málo tovární výkon ZR1?“), nový Landcruiser, 3x Challenger, jeden zakázkový
Buick Gran National, Dodge Viper připravovaný pro klienta z Ruska (mimochodem
právě Viper s výkonem 1000 HP byl vlastně odpovědí HPE na uvedení Bugatti Veyron
na trh – hoši chtěli zkrátka ukázat, že stejné parametry jako má Veyron umí nabídnout
za podstatně menší peníze, a to 250 000 usd oproti 1 milionu Eur za Bugatti).
Nemůžu si dovolit nezmínit se o oranžovém Fordu GT (alias potomek GT40) s espézetkou
monackého knížectví, jak jinak než s 1000 koňmi a bráchovi našeho Raptora, stejná
modrá barva, ale koní trochu víc, celkem 800!
Všechna bedlivě prohlédnutá auta spojuje jedno - absolutní preciznost veškerých
úprav. Čisté a stejnoměrné svary, použitý prvotřídní spojovací materiál, bezchybné
leštění, atd. Absolutní špička! Čistota celé haly a pořádek kolem aut vše jen
dokreslují. Ke všem svým výrobkům či úpravám na dodaných vozech vám dodají oficiální
dokument o dosažených parametrech, jejichž hodnoty měří v samostatných odděleních
s motorovou brzdou normální i tou pro vozy s pohonem čtyř kol. A musím řící,
že vidět tisícikoňovou bestii , která roztáčí měřící válce s jediným cílem –
urvat se z popruhů a zmizet v dáli – je neskutečným zážitkem. Dalším projektem,
který HPE odlišuje od ostatní konkurence je jejich TUNER SCHOOL, kde své studenty
učí , jak na to, aby to jelo a přitom vydrželo aspoň jako normální vozidlo. Vrcholem
každého kursu je závod dvou týmů v úpravě identických Mustangů z roku 2003 a
jejich duel na přilehlém okruhu. O tyto kursy je obrovský zájem a není se čemu
divit.
Zbytek návštěvy trávíme s Ticem v kanceláři, kde ho zasypávám palbou otázek typu
proč, jak, kolik, atd. Ptám se, v čem si myslí, že tkví tajemství jejich úspěchu,
vždyť je tu celá řada podobných společností, které ale nezískali takové renomé
a neprodávají – neupravují tolik aut jako oni (přes 300 ks !) Odpověď se zdá
jednoduchá – „ Udržujeme standardně vysokou kvalitu u všech technologií, používaných
i vlastními silami vyráběných dílů a hlavně, naše auta nejsou určena jen do rukou
závodníků a na závodní okruh, ale i pro každodenní běžnou jízdu .s pocitem, že
výkonu mám v zásobě vždy dost a kompromisy v ovladatelnosti vozu nemusím dělat!“
Jednoduše řečeno, léty praxe odzkoušeno a funguje to.
Dolaďujeme detaily nastávající spolupráce a poté se loučíme, máme ještě dalších
2000 mil před sebou se zastávkami na dokoupení dalších vozů – tentokrát veteránů
z let minulých. Dobrá zpráva na závěr – veškeré produkty od Hennessey Performance
jsou nyní v plné míře a s veškerými zárukami dostupné i zájemcům z České a Slovenské
republiky!
Radek Macál, www.specialservices.cz